همه چیز درباره سازه های اسپیس فریم

سازه های اسپیس فریم

نگاهی به سازه های اسپیس فریم 

در معنا کلمه سازه های اسپیس فریم (space frame) به فرم ها و سازه های هندسی منظم گفته می شود.در واقع با قرارگیری اجزا سازه در کنار هم، سازه های اسپیس فریم نیرو وارده به سازه را کاهش داده و فشار وارده به چند قسمت تقسیم بندی می کند. در ادامه این مقاله جهت تکمیل اطلاعات فوق، به بررسی بیشتر این محصولات خواهیم پرداخت.

نگاهی به قیمت اسپیس فریم 

بررسی سازه های اسپیس فریم

این محصول به عنوان داربست نمایشگاهی یا سازه فضایی نیز شناخته می شود. اصطلاح سازه فضایی به علت ساختار مولکولی این محصول می باشد. در واقع این سازه از به هم پیوستن چند قطعه فلزی، اشکال هندسی زاویه داری می سازد که به همین علت آن ها را به نام سازه های فضایی شناسایی خواهند کرد.

از آنجا که ساختار داربست فضایی موجب تقسیم نیرو و فشار وارده می شود، بنابراین سبب استحکام پارچه یا چادر مورد نظر نیز می باشد.

شناسایی داربست های نمایشگاهی

شکل ظاهری این سازه ها به صورت مکعب تو خالی می باشد. این محصول در اندازه های مختلف تولید می شود. در طراحی ساختار این محصول از مفتول و لوله های مستحکم در اندازه و رنگ های مختلف استفاده می شود.

با توجه به ابزار های به کاربرده در ساخت این نوع داربست ها، بی شک علاوه بر استحکام شاهد جلوه ای زیبا و خاص خواهیم بود. این سازه ها برای ایجاد فضای مشخص و کاربردی تاثیر به سزایی خواهند داشت.

ویژگی های سازه فضایی

این محصول علاوه بر آنکه موجب استحکام بیشتر غرفه های تبلیغاتی و نمایشگاهی می شود، می تواند فرصتی برای داشتن دکوراسیون و چیدمانی بهتر در اختیار افراد قرار دهد. همچنین با توجه به تقویت استحکام فضا توسط این سازه، می توان از پارچه ها و چادر های ضخیم تر و مقاوم تر که به نسبت سایر چادر های معمولی از وزن بیشتری برخودار هستند استفاده کرد.

نکات اساسی برای ساخت سازه های فضایی

در ساخت چنین محصولاتی با کاربرد های متعدد، رعایت برخی از نکات ضرورت دارد. بنابراین در ادامه مطالب به برخی از این نکات کاربردی اشاره خواهیم کرد.

  • قالب سازه ها با کاربری مورد نظر، کاملا برابری داشته باشند.
  • یا توجه به موقعیت سازه تکمیل شود.
  • دارای زیبایی و جلوه مقبولی باشد.
  • استحکام مورد نیاز را تامین کند.

نتیجه گیری

با توجه به تمامی مطالبی که در این مقاله بیان شد، می بایست در نظر داشت که یکی از اساسی ترین اجزا برای بر پا کردن انواع غرفه ها اسپیس فریم می باشد. سازه های اسپیس فریم به عنوان اسکلتی شناخته می شود که چادر برزنتی بر روی آن قرار خواهد گرفت. بنابراین پیشنهاد می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگان تیم حرفه ای همین سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید